Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 547 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %13,7 %327 00044 %
Yle TV27,0 %6,4 %272 00037 %
Yle Teema&Fem1,2 %1,3 %120 00016 %
Yle yhteensä22,5 %21,3 %414 00056 %
MTV319,4 %17,5 %337 00046 %
Sub5,6 %6,4 %235 00032 %
AVA1,7 %1,6 %124 00017 %
C More Total5,0 %5,8 %119 00016 %
MTV yhteensä31,7 %31,3 %430 00058 %
Nelonen9,6 %13,2 %301 00041 %
Jim4,5 %3,8 %192 00026 %
Liv1,7 %2,2 %145 00020 %
Hero0,5 %0,6 %43 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,8 %380 00051 %
TV56,6 %8,9 %261 00035 %
Kutonen4,5 %4,3 %169 00023 %
Frii1,8 %1,2 %73 00010 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC0,8 %0,8 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery14,7 %15,9 %325 00044 %
STAR Channel7,9 %6,1 %160 00022 %
National Geographic Channel2,6 %1,9 %123 00017 %
Disney Finland10,5 %8,0 %219 00030 %
Muut5,4 %5,3 %177 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %547 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.