Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,6 %10,6 %282 00038 %
Yle TV27,8 %6,0 %287 00039 %
Yle Teema&Fem0,8 %1,0 %106 00014 %
Yle yhteensä19,2 %17,6 %400 00054 %
MTV321,7 %21,4 %365 00049 %
Sub6,3 %6,2 %233 00032 %
AVA2,5 %2,5 %135 00018 %
C More Total5,5 %7,3 %114 00015 %
MTV yhteensä36,0 %37,5 %426 00058 %
Nelonen8,2 %11,4 %293 00040 %
Jim3,1 %2,9 %191 00026 %
Liv1,6 %2,1 %135 00018 %
Hero0,4 %0,4 %82 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %16,8 %368 00050 %
TV59,5 %11,0 %250 00034 %
Kutonen5,0 %3,9 %145 00020 %
Frii2,0 %1,2 %68 0009 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC1,2 %0,8 %91 00012 %
Warner Bros. Discovery17,8 %17,0 %327 00044 %
STAR Channel6,5 %5,5 %153 00021 %
National Geographic Channel3,1 %1,8 %94 00013 %
Disney Finland9,6 %7,2 %188 00026 %
Muut7,3 %9,0 %204 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.