Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,8 %24,2 %3 126 00058 %
Yle TV27,7 %6,7 %3 117 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,6 %1 860 00034 %
Yle yhteensä37,7 %33,5 %3 742 00069 %
MTV319,6 %22,0 %3 358 00062 %
Sub3,6 %3,5 %2 244 00042 %
AVA2,5 %2,4 %1 639 00030 %
C More Total2,5 %2,8 %1 038 00019 %
MTV yhteensä28,2 %30,7 %3 752 00070 %
Nelonen9,2 %12,8 %2 986 00055 %
Jim2,9 %3,0 %1 886 00035 %
Liv2,0 %2,0 %1 821 00034 %
Hero0,7 %1,0 %983 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,7 %3 464 00064 %
TV55,5 %5,9 %2 237 00041 %
Kutonen1,9 %1,5 %1 436 00027 %
Frii2,5 %2,0 %1 152 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC1,7 %1,3 %1 109 00021 %
Warner Bros. Discovery11,8 %10,9 %2 836 00053 %
STAR Channel2,3 %2,3 %1 320 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,5 %1 161 00022 %
Disney Finland4,8 %3,8 %1 855 00034 %
Muut4,2 %4,2 %1 654 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 450 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.