Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 308 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 19 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,9 %1 616 00059 %
Yle TV27,1 %5,9 %1 606 00059 %
Yle Teema&Fem3,8 %2,7 %1 002 00037 %
Yle yhteensä38,1 %33,6 %1 936 00071 %
MTV322,2 %24,2 %1 774 00065 %
Sub2,5 %2,7 %1 073 00039 %
AVA2,8 %2,7 %888 00033 %
C More Total2,0 %1,8 %524 00019 %
MTV yhteensä29,5 %31,4 %1 991 00073 %
Nelonen10,5 %14,6 %1 586 00058 %
Jim2,4 %2,6 %878 00032 %
Liv2,5 %2,4 %996 00037 %
Hero0,7 %0,9 %473 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,5 %1 837 00067 %
TV54,3 %4,2 %1 087 00040 %
Kutonen1,0 %1,0 %640 00023 %
Frii3,0 %2,5 %585 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %30 0001 %
TLC2,5 %2,1 %618 00023 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,8 %1 442 00053 %
STAR Channel1,7 %1,8 %597 00022 %
National Geographic Channel1,6 %1,0 %503 00018 %
Disney Finland3,2 %2,9 %853 00031 %
Muut3,3 %3,0 %805 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 308 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.