Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 312 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,0 %1 725 00063 %
Yle TV210,8 %6,7 %1 673 00061 %
Yle Teema&Fem3,7 %2,7 %1 048 00038 %
Yle yhteensä40,1 %33,4 %2 010 00074 %
MTV321,8 %25,3 %1 833 00067 %
Sub2,7 %3,0 %1 088 00040 %
AVA2,9 %2,7 %967 00035 %
C More Total1,6 %1,9 %479 00018 %
MTV yhteensä29,1 %32,9 %2 016 00074 %
Nelonen9,9 %14,6 %1 637 00060 %
Jim2,3 %2,5 %925 00034 %
Liv2,3 %2,1 %941 00035 %
Hero0,8 %1,1 %523 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %20,2 %1 813 00066 %
TV53,7 %3,6 %1 140 00042 %
Kutonen1,3 %1,1 %703 00026 %
Frii2,5 %2,1 %566 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,4 %1,9 %654 00024 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,9 %1 442 00053 %
STAR Channel1,7 %1,5 %648 00024 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %566 00021 %
Disney Finland3,1 %2,5 %923 00034 %
Muut3,6 %3,6 %786 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 312 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.