Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 283 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,8 %1 644 00060 %
Yle TV28,5 %5,6 %1 578 00058 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %1 067 00039 %
Yle yhteensä39,1 %34,0 %1 932 00071 %
MTV320,2 %23,9 %1 826 00067 %
Sub3,0 %3,0 %1 115 00041 %
AVA3,2 %3,1 %911 00033 %
C More Total2,4 %2,4 %409 00015 %
MTV yhteensä28,8 %32,4 %2 005 00074 %
Nelonen9,7 %13,2 %1 559 00057 %
Jim2,2 %2,8 %913 00033 %
Liv2,3 %1,9 %966 00035 %
Hero0,7 %1,0 %550 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,9 %1 777 00065 %
TV53,7 %3,5 %1 078 00040 %
Kutonen1,4 %1,3 %676 00025 %
Frii2,7 %2,4 %581 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,9 %2,2 %624 00023 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,5 %1 389 00051 %
STAR Channel1,9 %1,9 %558 00020 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %535 00020 %
Disney Finland3,6 %3,2 %847 00031 %
Muut3,8 %3,9 %732 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 283 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.