Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 920 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,3 %1 492 00060 %
Yle TV29,0 %6,5 %1 379 00056 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %964 00039 %
Yle yhteensä38,7 %33,7 %1 648 00067 %
MTV316,1 %20,1 %1 548 00063 %
Sub5,3 %5,7 %1 148 00046 %
AVA2,1 %2,0 %792 00032 %
C More Total5,1 %5,8 %452 00018 %
MTV yhteensä28,5 %33,5 %1 697 00069 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 334 00054 %
Jim3,0 %3,4 %967 00039 %
Liv1,4 %1,3 %796 00032 %
Hero1,1 %1,7 %588 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,3 %1 518 00061 %
TV53,7 %3,9 %1 020 00041 %
Kutonen3,2 %2,5 %845 00034 %
Frii2,0 %1,7 %599 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %34 0001 %
TLC0,8 %0,6 %501 00020 %
Warner Bros. Discovery10,0 %8,8 %1 279 00052 %
STAR Channel2,6 %2,6 %667 00027 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %693 00028 %
Disney Finland6,4 %5,0 %966 00039 %
Muut6,1 %7,1 %844 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 920 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.