Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 031 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %25,1 %1 556 00063 %
Yle TV213,8 %8,6 %1 508 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,3 %979 00040 %
Yle yhteensä43,3 %37,0 %1 778 00072 %
MTV316,5 %19,7 %1 549 00063 %
Sub4,8 %5,8 %1 136 00046 %
AVA2,0 %2,0 %788 00032 %
C More Total2,9 %4,1 %534 00022 %
MTV yhteensä26,2 %31,6 %1 702 00069 %
Nelonen7,6 %10,8 %1 372 00056 %
Jim2,8 %3,1 %971 00039 %
Liv1,4 %1,5 %824 00033 %
Hero0,6 %1,1 %505 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %16,5 %1 578 00064 %
TV52,8 %3,2 %1 052 00043 %
Kutonen3,7 %3,0 %875 00035 %
Frii1,6 %1,3 %540 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC0,7 %0,6 %449 00018 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,3 %1 285 00052 %
STAR Channel2,4 %2,3 %650 00026 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %721 00029 %
Disney Finland5,8 %4,4 %950 00038 %
Muut4,9 %5,0 %873 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 031 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.