Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 498 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %24,2 %3 269 00061 %
Yle TV213,9 %8,7 %3 356 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 998 00037 %
Yle yhteensä42,7 %36,2 %3 928 00073 %
MTV319,3 %22,8 %3 424 00064 %
Sub3,6 %4,2 %2 195 00041 %
AVA2,4 %2,3 %1 670 00031 %
C More Total2,3 %2,9 %1 022 00019 %
MTV yhteensä27,7 %32,2 %3 769 00070 %
Nelonen8,5 %12,2 %3 065 00057 %
Jim2,4 %2,7 %1 850 00034 %
Liv1,9 %1,9 %1 779 00033 %
Hero0,6 %1,0 %970 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,4 %17,7 %3 467 00064 %
TV52,9 %3,0 %2 114 00039 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 536 00028 %
Frii2,0 %1,6 %1 060 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %87 0002 %
TLC1,7 %1,6 %1 036 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,4 %2 642 00049 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 235 00023 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 253 00023 %
Disney Finland4,3 %3,6 %1 820 00034 %
Muut3,9 %3,9 %1 677 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 498 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.