Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 319 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,8 %23,6 %1 664 00061 %
Yle TV213,5 %8,8 %1 723 00063 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,2 %1 009 00037 %
Yle yhteensä42,1 %35,6 %2 022 00074 %
MTV322,2 %25,6 %1 805 00066 %
Sub2,5 %2,7 %1 018 00037 %
AVA2,9 %2,6 %877 00032 %
C More Total1,7 %1,9 %467 00017 %
MTV yhteensä29,3 %32,8 %1 974 00072 %
Nelonen9,1 %13,2 %1 597 00059 %
Jim2,1 %2,3 %855 00031 %
Liv2,4 %2,2 %940 00034 %
Hero0,6 %0,8 %457 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %18,6 %1 782 00065 %
TV53,1 %2,8 %1 046 00038 %
Kutonen1,4 %1,1 %639 00023 %
Frii2,4 %2,0 %517 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC2,6 %2,5 %573 00021 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,4 %1 323 00049 %
STAR Channel1,7 %1,8 %567 00021 %
National Geographic Channel1,2 %1,0 %513 00019 %
Disney Finland2,9 %2,8 %838 00031 %
Muut3,0 %2,8 %780 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 319 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.