Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 179 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %25,0 %1 605 00060 %
Yle TV214,3 %8,6 %1 633 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %989 00037 %
Yle yhteensä43,4 %36,8 %1 905 00071 %
MTV316,4 %19,7 %1 619 00061 %
Sub4,8 %5,8 %1 177 00044 %
AVA1,9 %2,0 %793 00030 %
C More Total2,9 %4,1 %556 00021 %
MTV yhteensä26,0 %31,6 %1 795 00067 %
Nelonen7,9 %11,0 %1 469 00055 %
Jim2,8 %3,1 %995 00037 %
Liv1,4 %1,5 %840 00032 %
Hero0,6 %1,1 %513 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,7 %1 685 00063 %
TV52,7 %3,2 %1 068 00040 %
Kutonen3,6 %3,0 %896 00034 %
Frii1,6 %1,3 %543 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC0,7 %0,6 %463 00017 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,3 %1 320 00050 %
STAR Channel2,4 %2,4 %668 00025 %
National Geographic Channel3,4 %2,1 %740 00028 %
Disney Finland5,7 %4,4 %982 00037 %
Muut4,8 %5,0 %897 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 179 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.