Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 187 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,8 %24,4 %3 171 00063 %
Yle TV213,3 %8,7 %3 099 00062 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 958 00039 %
Yle yhteensä42,6 %36,3 %3 661 00073 %
MTV319,5 %22,9 %3 262 00065 %
Sub3,7 %4,2 %2 109 00042 %
AVA2,5 %2,4 %1 655 00033 %
C More Total2,3 %2,9 %974 00019 %
MTV yhteensä27,9 %32,3 %3 556 00071 %
Nelonen8,3 %12,1 %2 865 00057 %
Jim2,4 %2,7 %1 808 00036 %
Liv1,9 %1,9 %1 739 00035 %
Hero0,6 %0,9 %958 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,6 %3 248 00065 %
TV52,9 %3,0 %2 082 00042 %
Kutonen2,5 %2,0 %1 496 00030 %
Frii2,0 %1,7 %1 054 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %87 0002 %
TLC1,7 %1,6 %1 009 00020 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,4 %2 577 00051 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 192 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,5 %1 217 00024 %
Disney Finland4,3 %3,5 %1 751 00035 %
Muut3,9 %3,8 %1 612 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 187 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.