Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 641 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,7 %21,2 %587 00085 %
Yle TV212,7 %9,3 %551 00080 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %369 00054 %
Yle yhteensä38,0 %33,1 %611 00089 %
MTV316,4 %19,1 %550 00080 %
Sub5,9 %6,9 %457 00066 %
AVA1,7 %1,8 %324 00047 %
C More Total1,9 %2,4 %191 00028 %
MTV yhteensä26,0 %30,2 %597 00087 %
Nelonen8,9 %12,6 %506 00073 %
Jim2,7 %3,3 %376 00054 %
Liv1,4 %1,3 %301 00044 %
Hero0,7 %1,1 %211 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %18,4 %558 00081 %
TV53,5 %4,0 %409 00059 %
Kutonen4,8 %4,3 %382 00055 %
Frii2,1 %1,7 %243 00035 %
The Discovery Channel0,6 %0,5 %45 0007 %
TLC0,5 %0,3 %163 00024 %
Warner Bros. Discovery11,9 %10,8 %495 00072 %
STAR Channel2,6 %2,3 %230 00033 %
National Geographic Channel4,1 %2,3 %297 00043 %
Disney Finland6,6 %4,7 %360 00052 %
Muut4,9 %4,6 %328 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %641 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.