Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 558 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %9,2 %301 00044 %
Yle TV213,2 %9,1 %346 00050 %
Yle Teema&Fem2,1 %2,0 %115 00017 %
Yle yhteensä24,0 %20,3 %433 00063 %
MTV321,7 %24,6 %369 00054 %
Sub4,0 %3,9 %197 00029 %
AVA2,1 %2,0 %152 00022 %
C More Total1,7 %1,7 %91 00013 %
MTV yhteensä29,6 %32,2 %441 00064 %
Nelonen11,4 %15,7 %326 00047 %
Jim2,7 %2,8 %175 00025 %
Liv4,2 %4,4 %187 00027 %
Hero1,0 %1,5 %79 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,2 %24,4 %392 00057 %
TV54,2 %4,9 %247 00036 %
Kutonen3,5 %2,5 %157 00023 %
Frii4,1 %2,1 %97 00014 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC4,7 %4,3 %121 00018 %
Warner Bros. Discovery16,5 %13,9 %331 00048 %
STAR Channel5,2 %5,2 %156 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,9 %84 00012 %
Disney Finland7,1 %7,1 %190 00027 %
Muut4,3 %2,5 %161 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %558 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.