Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 590 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %12,5 %337 00046 %
Yle TV213,8 %9,9 %350 00047 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,8 %147 00020 %
Yle yhteensä27,9 %24,2 %476 00064 %
MTV318,8 %19,6 %366 00049 %
Sub6,3 %7,6 %240 00032 %
AVA1,7 %1,3 %106 00014 %
C More Total5,0 %7,1 %122 00017 %
MTV yhteensä31,9 %35,6 %430 00058 %
Nelonen9,8 %13,6 %333 00045 %
Jim3,5 %3,1 %177 00024 %
Liv2,1 %2,3 %152 00021 %
Hero0,5 %0,6 %71 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %19,6 %398 00054 %
TV54,3 %5,1 %221 00030 %
Kutonen5,6 %5,0 %160 00022 %
Frii0,9 %0,7 %69 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %3 0000 %
TLC1,3 %1,4 %84 00011 %
Warner Bros. Discovery12,2 %12,4 %295 00040 %
STAR Channel6,1 %4,7 %179 00024 %
National Geographic Channel2,8 %1,5 %123 00017 %
Disney Finland8,9 %6,2 %221 00030 %
Muut6,2 %6,3 %221 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %590 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.