Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 529 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV114,3 %15,3 %292 00039 %
Yle TV213,4 %7,6 %340 00046 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,3 %149 00020 %
Yle yhteensä29,7 %25,2 %419 00057 %
MTV320,2 %21,0 %381 00051 %
Sub6,2 %7,8 %250 00034 %
AVA1,6 %1,8 %132 00018 %
C More Total4,8 %5,6 %126 00017 %
MTV yhteensä32,9 %36,3 %452 00061 %
Nelonen8,8 %12,4 %322 00043 %
Jim3,6 %4,0 %212 00029 %
Liv2,1 %1,7 %132 00018 %
Hero0,3 %0,4 %60 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,6 %374 00050 %
TV55,3 %5,5 %238 00032 %
Kutonen3,3 %3,7 %170 00023 %
Frii1,6 %1,1 %77 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %15 0002 %
TLC1,2 %1,2 %80 00011 %
Warner Bros. Discovery11,4 %11,6 %323 00044 %
STAR Channel4,7 %4,0 %182 00024 %
National Geographic Channel2,5 %1,1 %110 00015 %
Disney Finland7,3 %5,1 %232 00031 %
Muut6,5 %6,5 %217 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %529 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.