Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 272 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,0 %23,2 %1 069 00078 %
Yle TV213,2 %8,4 %1 014 00074 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %728 00053 %
Yle yhteensä39,4 %34,0 %1 176 00086 %
MTV317,6 %20,7 %1 110 00081 %
Sub4,3 %4,6 %732 00054 %
AVA3,0 %3,0 %588 00043 %
C More Total1,9 %2,0 %286 00021 %
MTV yhteensä26,8 %30,3 %1 180 00086 %
Nelonen9,0 %13,2 %962 00070 %
Jim2,6 %3,0 %676 00050 %
Liv1,7 %1,7 %604 00044 %
Hero0,9 %1,2 %377 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %19,1 %1 075 00079 %
TV53,6 %3,3 %759 00056 %
Kutonen2,8 %2,6 %582 00043 %
Frii2,9 %2,3 %438 00032 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %49 0004 %
TLC2,2 %1,7 %354 00026 %
Warner Bros. Discovery11,7 %10,1 %935 00068 %
STAR Channel2,3 %2,6 %389 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %469 00034 %
Disney Finland4,7 %4,0 %613 00045 %
Muut4,4 %3,6 %510 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 272 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.