Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 924 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 507 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 55 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 2 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,0 %9,3 %195 00021 %
Yle TV212,7 %5,2 %169 00018 %
Yle Teema&Fem1,1 %0,7 %49 0005 %
Yle yhteensä21,8 %15,2 %279 00030 %
MTV321,7 %23,7 %256 00028 %
Sub5,4 %4,8 %105 00011 %
AVA2,4 %2,6 %71 0008 %
C More Total6,9 %7,7 %80 0009 %
MTV yhteensä36,5 %38,7 %341 00037 %
Nelonen19,2 %24,1 %246 00027 %
Jim2,1 %2,9 %78 0008 %
Liv2,6 %2,2 %114 00012 %
Hero0,4 %0,6 %14 0002 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %29,8 %303 00033 %
TV54,5 %4,8 %124 00013 %
Kutonen1,3 %1,6 %55 0006 %
Frii0,3 %0,3 %12 0001 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %16 0002 %
TLC0,6 %0,7 %37 0004 %
Warner Bros. Discovery6,8 %7,6 %155 00017 %
STAR Channel4,9 %5,5 %71 0008 %
National Geographic Channel1,4 %0,8 %36 0004 %
Disney Finland6,3 %6,3 %81 0009 %
Muut9,3 %8,3 %124 00013 %
Yhteensä100,0 %100,0 %507 00055 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.