Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,8 %33,8 %1 242 00096 %
Yle TV214,7 %8,2 %1 131 00088 %
Yle Teema&Fem4,3 %3,7 %946 00073 %
Yle yhteensä52,9 %45,6 %1 248 00097 %
MTV319,3 %23,4 %1 184 00092 %
Sub2,3 %2,6 %797 00062 %
AVA2,4 %2,5 %664 00052 %
C More Total1,6 %1,4 %358 00028 %
MTV yhteensä25,5 %29,9 %1 196 00093 %
Nelonen6,2 %9,3 %968 00075 %
Jim2,0 %2,7 %713 00055 %
Liv1,4 %1,4 %664 00052 %
Hero0,7 %1,2 %464 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %14,7 %1 073 00083 %
TV52,0 %1,8 %728 00057 %
Kutonen1,3 %1,1 %462 00036 %
Frii1,6 %1,4 %468 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %19 0002 %
TLC1,6 %1,7 %441 00034 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,0 %865 00067 %
STAR Channel0,7 %0,8 %406 00032 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %491 00038 %
Disney Finland2,7 %2,0 %621 00048 %
Muut2,7 %2,7 %543 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 251 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.