Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,9 %32,3 %698 00097 %
Yle TV213,6 %7,6 %630 00088 %
Yle Teema&Fem4,9 %4,0 %535 00075 %
Yle yhteensä51,4 %43,9 %701 00098 %
MTV322,9 %26,4 %670 00093 %
Sub1,5 %1,7 %433 00060 %
AVA2,6 %2,6 %362 00050 %
C More Total1,0 %0,5 %161 00022 %
MTV yhteensä28,0 %31,2 %679 00095 %
Nelonen6,7 %10,1 %536 00075 %
Jim1,7 %2,5 %370 00051 %
Liv1,7 %1,7 %367 00051 %
Hero0,7 %1,2 %238 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %15,4 %591 00082 %
TV52,1 %1,7 %387 00054 %
Kutonen0,7 %0,8 %215 00030 %
Frii1,7 %1,4 %228 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,3 %2,4 %251 00035 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,3 %459 00064 %
STAR Channel0,4 %0,5 %196 00027 %
National Geographic Channel1,0 %0,7 %202 00028 %
Disney Finland1,5 %1,2 %293 00041 %
Muut2,0 %2,1 %281 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %701 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.