Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 102 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %27,0 %1 534 00058 %
Yle TV215,6 %8,8 %1 566 00059 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,7 %993 00037 %
Yle yhteensä45,8 %38,5 %1 826 00069 %
MTV315,9 %19,5 %1 635 00061 %
Sub4,6 %5,4 %1 152 00043 %
AVA2,0 %2,4 %746 00028 %
C More Total2,7 %3,1 %546 00020 %
MTV yhteensä25,2 %30,4 %1 825 00068 %
Nelonen7,4 %10,6 %1 426 00054 %
Jim2,7 %3,4 %987 00037 %
Liv1,2 %1,2 %814 00031 %
Hero0,7 %1,1 %482 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %16,4 %1 626 00061 %
TV53,0 %3,2 %1 099 00041 %
Kutonen2,7 %2,5 %809 00030 %
Frii1,7 %1,3 %564 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %64 0002 %
TLC0,7 %0,6 %488 00018 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %1 357 00051 %
STAR Channel2,3 %2,5 %655 00025 %
National Geographic Channel3,1 %1,7 %710 00027 %
Disney Finland5,3 %4,1 %953 00036 %
Muut4,7 %4,6 %877 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 102 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.