Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 145 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %25,8 %1 560 00059 %
Yle TV213,3 %8,9 %1 561 00059 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,0 %991 00037 %
Yle yhteensä43,6 %37,7 %1 850 00069 %
MTV317,0 %21,2 %1 668 00063 %
Sub4,9 %5,1 %1 192 00045 %
AVA2,3 %2,4 %782 00029 %
C More Total2,3 %2,7 %476 00018 %
MTV yhteensä26,5 %31,3 %1 858 00070 %
Nelonen7,8 %10,4 %1 417 00053 %
Jim2,6 %3,2 %893 00033 %
Liv1,1 %1,4 %764 00029 %
Hero0,6 %0,8 %465 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,0 %15,7 %1 607 00060 %
TV52,4 %2,4 %988 00037 %
Kutonen2,8 %2,4 %806 00030 %
Frii1,7 %1,3 %510 00019 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,7 %0,7 %474 00018 %
Warner Bros. Discovery8,0 %7,2 %1 279 00048 %
STAR Channel2,5 %2,5 %631 00024 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %724 00027 %
Disney Finland5,9 %4,5 %987 00037 %
Muut5,3 %5,2 %899 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 145 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.