Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 150 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,3 %26,3 %3 148 00063 %
Yle TV211,5 %7,9 %2 928 00058 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,2 %2 047 00041 %
Yle yhteensä42,6 %37,3 %3 581 00071 %
MTV320,3 %23,6 %3 292 00066 %
Sub3,8 %3,9 %2 129 00042 %
AVA2,7 %2,8 %1 746 00035 %
C More Total1,8 %1,9 %793 00016 %
MTV yhteensä28,5 %32,2 %3 637 00073 %
Nelonen8,1 %11,3 %2 805 00056 %
Jim2,4 %2,9 %1 710 00034 %
Liv1,6 %1,8 %1 642 00033 %
Hero0,6 %0,8 %898 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %16,7 %3 217 00064 %
TV52,3 %2,0 %1 870 00037 %
Kutonen1,9 %1,6 %1 387 00028 %
Frii2,2 %1,8 %1 047 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %40 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 083 00022 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,5 %2 519 00050 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 139 00023 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 212 00024 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 779 00036 %
Muut4,3 %4,1 %1 577 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 150 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.