Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %26,6 %3 369 00067 %
Yle TV218,6 %12,5 %3 120 00062 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 942 00039 %
Yle yhteensä50,4 %41,8 %3 768 00075 %
MTV317,6 %22,2 %3 305 00066 %
Sub3,4 %4,0 %2 130 00042 %
AVA2,4 %2,7 %1 596 00032 %
C More Total1,3 %1,6 %746 00015 %
MTV yhteensä24,7 %30,5 %3 591 00072 %
Nelonen6,3 %9,7 %2 851 00057 %
Jim1,6 %1,7 %1 545 00031 %
Liv1,4 %1,7 %1 528 00030 %
Hero0,6 %0,9 %980 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %14,0 %3 191 00064 %
TV52,2 %2,2 %1 868 00037 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 448 00029 %
Frii2,2 %1,9 %1 080 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %67 0001 %
TLC1,7 %1,8 %1 027 00020 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %2 475 00049 %
STAR Channel1,8 %2,1 %1 277 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %1 228 00024 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 811 00036 %
Muut3,9 %3,8 %1 538 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.