Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 45 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,0 %31,7 %551 00097 %
Yle TV222,1 %15,7 %514 00090 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %426 00075 %
Yle yhteensä59,3 %50,6 %558 00098 %
MTV313,6 %19,5 %527 00093 %
Sub3,3 %4,4 %392 00069 %
AVA2,0 %2,3 %310 00054 %
C More Total1,4 %2,1 %125 00022 %
MTV yhteensä20,3 %28,2 %533 00094 %
Nelonen4,7 %7,0 %451 00079 %
Jim1,6 %1,5 %301 00053 %
Liv0,9 %1,2 %276 00048 %
Hero0,6 %0,8 %208 00036 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä7,7 %10,6 %497 00087 %
TV51,7 %1,7 %350 00061 %
Kutonen1,6 %1,5 %295 00052 %
Frii1,6 %1,4 %241 00042 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %8 0001 %
TLC0,7 %0,6 %184 00032 %
Warner Bros. Discovery5,7 %5,3 %418 00073 %
STAR Channel0,9 %1,0 %224 00039 %
National Geographic Channel3,0 %1,6 %282 00049 %
Disney Finland3,9 %2,6 %342 00060 %
Muut3,9 %4,2 %271 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.