Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 300 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 3 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %24,3 %1 144 00084 %
Yle TV216,7 %12,2 %1 021 00075 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,3 %667 00049 %
Yle yhteensä44,9 %38,8 %1 242 00091 %
MTV317,0 %20,5 %1 102 00081 %
Sub4,2 %4,9 %756 00055 %
AVA2,8 %3,1 %611 00045 %
C More Total1,3 %1,4 %254 00019 %
MTV yhteensä25,3 %29,8 %1 182 00086 %
Nelonen6,9 %10,9 %987 00072 %
Jim1,5 %1,5 %527 00039 %
Liv1,6 %1,9 %578 00042 %
Hero0,9 %1,3 %387 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %15,5 %1 072 00078 %
TV52,6 %2,4 %682 00050 %
Kutonen2,5 %2,2 %578 00042 %
Frii3,2 %2,6 %433 00032 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %38 0003 %
TLC1,9 %1,8 %360 00026 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,2 %855 00063 %
STAR Channel2,2 %2,5 %437 00032 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %486 00036 %
Disney Finland4,7 %4,1 %636 00046 %
Muut4,5 %3,6 %529 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 300 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.