Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 561 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV113,9 %13,8 %375 00050 %
Yle TV216,9 %10,2 %366 00049 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,4 %135 00018 %
Yle yhteensä32,2 %25,4 %463 00062 %
MTV319,1 %21,3 %362 00049 %
Sub8,0 %9,1 %296 00040 %
AVA1,2 %1,5 %104 00014 %
C More Total2,7 %3,1 %97 00013 %
MTV yhteensä31,1 %35,0 %429 00058 %
Nelonen8,0 %11,1 %308 00041 %
Jim2,8 %2,8 %168 00023 %
Liv1,6 %2,1 %130 00017 %
Hero0,7 %0,9 %88 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %16,8 %368 00049 %
TV53,6 %4,1 %213 00029 %
Kutonen3,0 %3,1 %174 00023 %
Frii1,8 %1,4 %69 0009 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %6 0001 %
TLC1,1 %1,4 %84 00011 %
Warner Bros. Discovery9,8 %10,1 %302 00041 %
STAR Channel5,7 %5,5 %183 00025 %
National Geographic Channel2,5 %2,0 %126 00017 %
Disney Finland8,2 %7,6 %248 00033 %
Muut7,1 %7,4 %201 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %561 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.