Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 491 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %26,4 %3 528 00065 %
Yle TV219,1 %12,5 %3 364 00062 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %2 035 00038 %
Yle yhteensä50,5 %41,6 %4 055 00075 %
MTV317,5 %22,2 %3 493 00065 %
Sub3,4 %4,0 %2 239 00042 %
AVA2,3 %2,7 %1 648 00031 %
C More Total1,3 %1,6 %791 00015 %
MTV yhteensä24,6 %30,5 %3 840 00071 %
Nelonen6,5 %9,7 %3 029 00056 %
Jim1,6 %1,7 %1 565 00029 %
Liv1,4 %1,7 %1 583 00029 %
Hero0,6 %0,9 %995 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,0 %14,1 %3 396 00063 %
TV52,2 %2,2 %1 954 00036 %
Kutonen1,7 %1,6 %1 487 00028 %
Frii2,2 %1,9 %1 086 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %71 0001 %
TLC1,7 %1,8 %1 063 00020 %
Warner Bros. Discovery7,9 %7,6 %2 608 00048 %
STAR Channel1,8 %2,2 %1 338 00025 %
National Geographic Channel2,2 %1,4 %1 258 00023 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 887 00035 %
Muut3,9 %3,9 %1 642 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 491 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.