Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 449 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %28,5 %3 338 00062 %
Yle TV211,5 %7,1 %3 293 00061 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,5 %1 992 00037 %
Yle yhteensä42,8 %38,1 %3 855 00072 %
MTV319,5 %23,7 %3 517 00065 %
Sub4,5 %4,5 %2 302 00043 %
AVA2,8 %2,9 %1 746 00032 %
C More Total2,0 %1,5 %970 00018 %
MTV yhteensä28,8 %32,6 %3 877 00072 %
Nelonen7,2 %9,9 %2 985 00055 %
Jim1,9 %2,0 %1 717 00032 %
Liv1,6 %1,7 %1 677 00031 %
Hero0,7 %1,0 %997 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %14,5 %3 392 00063 %
TV52,6 %2,7 %2 088 00039 %
Kutonen2,1 %1,9 %1 525 00028 %
Frii2,2 %1,7 %1 084 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %44 0001 %
TLC1,9 %1,8 %1 038 00019 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,5 %2 699 00050 %
STAR Channel2,0 %2,0 %1 325 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 309 00024 %
Disney Finland4,5 %3,6 %1 936 00036 %
Muut4,2 %3,7 %1 650 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 449 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.