Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 8/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 146 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 34 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %28,5 %1 601 00060 %
Yle TV211,8 %7,2 %1 563 00059 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %946 00036 %
Yle yhteensä43,2 %38,1 %1 845 00069 %
MTV316,5 %20,7 %1 671 00063 %
Sub6,0 %6,1 %1 211 00045 %
AVA2,3 %2,5 %801 00030 %
C More Total2,4 %2,3 %503 00019 %
MTV yhteensä27,2 %31,6 %1 856 00070 %
Nelonen6,6 %9,3 %1 427 00054 %
Jim2,2 %2,3 %890 00033 %
Liv1,2 %1,3 %778 00029 %
Hero0,7 %1,1 %490 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,0 %1 637 00061 %
TV52,9 %3,2 %1 076 00040 %
Kutonen3,0 %2,7 %884 00033 %
Frii1,7 %1,2 %522 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC0,8 %0,7 %454 00017 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,4 %1 356 00051 %
STAR Channel2,4 %2,3 %697 00026 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %725 00027 %
Disney Finland5,9 %4,6 %1 023 00038 %
Muut5,1 %4,8 %874 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 146 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.