Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 162 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,7 %1 638 00061 %
Yle TV214,6 %12,9 %1 588 00060 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,2 %923 00035 %
Yle yhteensä43,1 %39,9 %1 892 00071 %
MTV316,6 %19,9 %1 712 00064 %
Sub5,4 %6,7 %1 272 00048 %
AVA1,9 %2,0 %772 00029 %
C More Total3,9 %3,0 %675 00025 %
MTV yhteensä27,8 %31,5 %1 899 00071 %
Nelonen6,6 %9,8 %1 493 00056 %
Jim2,0 %1,5 %855 00032 %
Liv1,1 %1,1 %714 00027 %
Hero0,6 %0,8 %526 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,3 %13,2 %1 671 00063 %
TV53,1 %3,2 %1 020 00038 %
Kutonen3,4 %2,7 %878 00033 %
Frii1,9 %1,3 %565 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %28 0001 %
TLC0,7 %0,6 %523 00020 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,3 %1 332 00050 %
STAR Channel2,6 %2,5 %704 00026 %
National Geographic Channel2,9 %1,8 %747 00028 %
Disney Finland5,5 %4,2 %1 031 00039 %
Muut5,2 %4,6 %1 009 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 162 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.