Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 515 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %25,2 %3 463 00064 %
Yle TV213,3 %10,9 %3 274 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %1 916 00036 %
Yle yhteensä42,8 %38,4 %4 001 00074 %
MTV319,3 %22,7 %3 597 00067 %
Sub4,3 %5,2 %2 425 00045 %
AVA2,4 %2,6 %1 731 00032 %
C More Total3,2 %2,1 %1 275 00024 %
MTV yhteensä29,3 %32,6 %3 945 00073 %
Nelonen7,5 %11,2 %3 151 00058 %
Jim1,8 %1,5 %1 664 00031 %
Liv1,5 %1,5 %1 608 00030 %
Hero0,6 %0,7 %1 012 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,0 %3 503 00065 %
TV52,8 %2,7 %2 026 00038 %
Kutonen2,3 %1,9 %1 520 00028 %
Frii2,2 %1,7 %1 141 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0001 %
TLC1,7 %1,6 %1 137 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,2 %2 724 00051 %
STAR Channel2,1 %2,1 %1 297 00024 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %1 321 00025 %
Disney Finland4,2 %3,5 %1 939 00036 %
Muut4,4 %3,7 %1 906 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 515 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.