Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 998 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %25,0 %1 560 00063 %
Yle TV213,8 %12,9 %1 443 00058 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,2 %894 00036 %
Yle yhteensä42,8 %40,1 %1 741 00070 %
MTV316,7 %19,7 %1 624 00066 %
Sub5,5 %6,7 %1 212 00049 %
AVA1,9 %2,0 %748 00030 %
C More Total4,0 %3,0 %651 00026 %
MTV yhteensä28,0 %31,4 %1 779 00072 %
Nelonen6,4 %9,7 %1 409 00057 %
Jim2,0 %1,5 %832 00034 %
Liv1,1 %1,1 %703 00028 %
Hero0,6 %0,8 %505 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,1 %1 571 00064 %
TV53,1 %3,2 %990 00040 %
Kutonen3,4 %2,7 %860 00035 %
Frii1,9 %1,3 %557 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %28 0001 %
TLC0,7 %0,6 %497 00020 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,3 %1 281 00052 %
STAR Channel2,6 %2,4 %669 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %731 00030 %
Disney Finland5,6 %4,2 %986 00040 %
Muut5,3 %4,7 %951 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 998 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.