Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 726 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %32,8 %3 959 00073 %
Yle TV211,5 %7,8 %3 346 00062 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,3 %2 068 00038 %
Yle yhteensä45,7 %42,9 %4 316 00080 %
MTV321,1 %25,2 %3 783 00070 %
Sub3,5 %3,7 %2 268 00042 %
AVA2,3 %2,4 %1 627 00030 %
C More Total1,1 %1,2 %864 00016 %
MTV yhteensä28,0 %32,4 %4 023 00075 %
Nelonen6,1 %8,1 %3 064 00057 %
Jim1,8 %1,5 %1 679 00031 %
Liv1,5 %1,5 %1 702 00032 %
Hero0,5 %0,6 %971 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,7 %3 489 00065 %
TV53,9 %3,4 %2 258 00042 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 484 00028 %
Frii1,8 %1,5 %1 154 00021 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0001 %
TLC1,7 %1,6 %1 150 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,1 %2 794 00052 %
STAR Channel1,8 %1,8 %1 268 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %1 263 00023 %
Disney Finland4,0 %2,9 %1 909 00035 %
Muut3,4 %2,8 %1 589 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 726 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.