Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 380 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,6 %32,8 %3 720 00074 %
Yle TV210,8 %7,8 %3 074 00061 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,3 %1 999 00040 %
Yle yhteensä45,4 %42,9 %3 990 00080 %
MTV321,3 %25,2 %3 572 00071 %
Sub3,5 %3,7 %2 162 00043 %
AVA2,3 %2,4 %1 601 00032 %
C More Total1,1 %1,2 %820 00016 %
MTV yhteensä28,2 %32,5 %3 776 00075 %
Nelonen6,0 %8,1 %2 878 00057 %
Jim1,8 %1,5 %1 625 00032 %
Liv1,5 %1,5 %1 644 00033 %
Hero0,5 %0,6 %960 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %11,6 %3 268 00065 %
TV54,0 %3,4 %2 189 00044 %
Kutonen2,0 %1,5 %1 466 00029 %
Frii1,9 %1,5 %1 136 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %72 0001 %
TLC1,8 %1,7 %1 135 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,2 %2 702 00054 %
STAR Channel1,7 %1,7 %1 226 00024 %
National Geographic Channel2,2 %1,2 %1 235 00025 %
Disney Finland4,0 %2,9 %1 848 00037 %
Muut3,3 %2,8 %1 492 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 380 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.