Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 448 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,8 %32,8 %2 094 00077 %
Yle TV210,1 %6,9 %1 729 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %1 098 00040 %
Yle yhteensä45,3 %42,4 %2 259 00083 %
MTV323,9 %27,4 %1 994 00073 %
Sub2,5 %2,7 %1 092 00040 %
AVA2,6 %2,6 %890 00033 %
C More Total0,8 %0,7 %372 00014 %
MTV yhteensä29,8 %33,4 %2 112 00077 %
Nelonen6,8 %9,0 %1 630 00060 %
Jim1,7 %1,3 %827 00030 %
Liv1,8 %1,7 %910 00033 %
Hero0,5 %0,5 %497 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,5 %1 866 00068 %
TV52,9 %2,4 %1 073 00039 %
Kutonen1,2 %1,1 %635 00023 %
Frii2,4 %1,8 %623 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %22 0001 %
TLC2,7 %2,4 %665 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,8 %1 408 00052 %
STAR Channel1,4 %1,5 %582 00021 %
National Geographic Channel1,4 %0,8 %554 00020 %
Disney Finland2,8 %2,3 %885 00032 %
Muut2,6 %2,1 %731 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 448 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.