Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %30,6 %1 193 00087 %
Yle TV210,2 %7,7 %1 035 00076 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,6 %688 00050 %
Yle yhteensä40,5 %39,9 %1 245 00091 %
MTV319,6 %23,0 %1 147 00084 %
Sub4,3 %4,4 %819 00060 %
AVA2,8 %3,0 %584 00043 %
C More Total1,1 %1,2 %294 00022 %
MTV yhteensä27,7 %31,6 %1 201 00088 %
Nelonen6,3 %8,4 %962 00070 %
Jim1,9 %1,5 %570 00042 %
Liv1,7 %1,7 %607 00044 %
Hero0,7 %1,0 %386 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,6 %1 093 00080 %
TV55,0 %4,2 %774 00057 %
Kutonen3,2 %2,2 %594 00044 %
Frii2,5 %2,1 %486 00036 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %35 0003 %
TLC1,4 %1,4 %394 00029 %
Warner Bros. Discovery12,4 %10,0 %923 00068 %
STAR Channel2,1 %2,3 %420 00031 %
National Geographic Channel2,9 %1,5 %500 00037 %
Disney Finland5,0 %3,8 %668 00049 %
Muut4,4 %3,0 %512 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 302 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.