Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 53 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,1 %32,8 %1 964 00077 %
Yle TV29,4 %6,9 %1 593 00063 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,6 %1 061 00042 %
Yle yhteensä44,9 %42,3 %2 095 00082 %
MTV324,2 %27,5 %1 889 00074 %
Sub2,5 %2,7 %1 044 00041 %
AVA2,6 %2,6 %876 00034 %
C More Total0,8 %0,7 %358 00014 %
MTV yhteensä30,2 %33,5 %2 001 00079 %
Nelonen6,7 %8,9 %1 530 00060 %
Jim1,7 %1,3 %800 00031 %
Liv1,8 %1,7 %876 00034 %
Hero0,5 %0,6 %494 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,4 %1 744 00069 %
TV52,9 %2,5 %1 035 00041 %
Kutonen1,2 %1,1 %624 00025 %
Frii2,4 %1,9 %610 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %18 0001 %
TLC2,7 %2,5 %658 00026 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,9 %1 360 00053 %
STAR Channel1,4 %1,4 %566 00022 %
National Geographic Channel1,4 %0,8 %537 00021 %
Disney Finland2,8 %2,2 %855 00034 %
Muut2,6 %2,1 %682 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 277 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.