Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,8 %28,1 %927 00065 %
Yle TV210,3 %6,4 %732 00051 %
Yle Teema&Fem1,1 %1,3 %275 00019 %
Yle yhteensä34,2 %35,9 %1 066 00074 %
MTV325,7 %28,7 %915 00064 %
Sub4,0 %3,5 %396 00028 %
AVA1,6 %1,3 %296 00021 %
C More Total1,7 %1,6 %151 00011 %
MTV yhteensä32,9 %35,2 %973 00068 %
Nelonen6,9 %8,8 %631 00044 %
Jim2,0 %2,1 %295 00021 %
Liv2,3 %1,6 %314 00022 %
Hero0,5 %0,5 %163 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,0 %793 00055 %
TV54,8 %3,9 %473 00033 %
Kutonen2,5 %1,9 %305 00021 %
Frii2,1 %1,5 %168 00012 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC3,0 %2,4 %218 00015 %
Warner Bros. Discovery12,6 %9,8 %673 00047 %
STAR Channel4,1 %3,0 %328 00023 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %197 00014 %
Disney Finland5,7 %4,2 %435 00030 %
Paramount Network0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,0 %0,0 %00 %
Muut3,7 %3,2 %357 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 235 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.