Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,8 %32,8 %1 865 00070 %
Yle TV212,9 %8,8 %1 617 00061 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,0 %969 00036 %
Yle yhteensä46,1 %43,6 %2 057 00077 %
MTV318,2 %22,7 %1 790 00067 %
Sub4,5 %4,8 %1 176 00044 %
AVA1,9 %2,1 %738 00028 %
C More Total1,5 %1,7 %493 00018 %
MTV yhteensä26,1 %31,3 %1 910 00072 %
Nelonen5,4 %7,1 %1 434 00054 %
Jim2,0 %1,7 %851 00032 %
Liv1,3 %1,3 %792 00030 %
Hero0,5 %0,6 %474 00018 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,2 %10,8 %1 624 00061 %
TV55,1 %4,5 %1 185 00044 %
Kutonen2,8 %1,9 %849 00032 %
Frii1,3 %1,1 %531 00020 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %54 0002 %
TLC0,7 %0,7 %485 00018 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,5 %1 386 00052 %
STAR Channel2,1 %2,1 %685 00026 %
National Geographic Channel3,1 %1,6 %709 00027 %
Disney Finland5,2 %3,7 %1 024 00038 %
Muut4,1 %3,6 %858 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 278 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.