Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 699 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV136,5 %34,9 %690 00096 %
Yle TV29,9 %7,5 %584 00081 %
Yle Teema&Fem4,4 %3,4 %519 00072 %
Yle yhteensä50,8 %45,9 %692 00096 %
MTV325,0 %28,6 %663 00092 %
Sub1,9 %2,5 %412 00057 %
AVA2,5 %2,4 %353 00049 %
C More Total0,6 %0,5 %159 00022 %
MTV yhteensä29,9 %34,0 %675 00094 %
Nelonen6,2 %8,3 %583 00081 %
Jim1,6 %1,3 %356 00050 %
Liv1,3 %1,3 %336 00047 %
Hero0,3 %0,3 %203 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %11,2 %599 00083 %
TV52,0 %1,8 %411 00057 %
Kutonen0,6 %0,7 %237 00033 %
Frii1,6 %1,2 %253 00035 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %00 %
TLC2,5 %2,5 %267 00037 %
Warner Bros. Discovery6,8 %6,3 %491 00068 %
STAR Channel0,5 %0,6 %192 00027 %
National Geographic Channel1,2 %0,6 %224 00031 %
Disney Finland1,7 %1,1 %306 00043 %
Muut1,7 %1,9 %257 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %699 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.