Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV134,2 %33,7 %691 00096 %
Yle TV210,9 %5,4 %605 00084 %
Yle Teema&Fem4,5 %3,7 %505 00070 %
Yle yhteensä49,6 %42,8 %697 00097 %
MTV324,4 %27,7 %672 00094 %
Sub2,6 %3,2 %447 00062 %
AVA2,5 %2,4 %356 00050 %
C More Total0,5 %0,3 %120 00017 %
MTV yhteensä29,8 %33,5 %676 00094 %
Nelonen6,9 %9,9 %590 00082 %
Jim1,6 %1,5 %340 00047 %
Liv1,8 %1,7 %373 00052 %
Hero0,5 %0,9 %215 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,0 %614 00086 %
TV51,9 %1,6 %375 00052 %
Kutonen0,5 %0,6 %219 00031 %
Frii1,6 %1,5 %246 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,4 %2,6 %277 00039 %
Warner Bros. Discovery6,4 %6,3 %458 00064 %
STAR Channel0,5 %0,7 %224 00031 %
National Geographic Channel1,4 %0,6 %232 00032 %
Disney Finland1,9 %1,3 %333 00046 %
Muut1,8 %2,2 %222 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %700 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.