Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 002 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %27,7 %1 603 00065 %
Yle TV213,0 %7,7 %1 438 00058 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %972 00039 %
Yle yhteensä43,9 %38,0 %1 750 00071 %
MTV317,9 %22,5 %1 619 00066 %
Sub4,7 %5,3 %1 105 00045 %
AVA1,9 %1,7 %707 00029 %
C More Total1,8 %2,4 %420 00017 %
MTV yhteensä26,4 %31,9 %1 760 00071 %
Nelonen6,1 %9,2 %1 366 00055 %
Jim2,4 %2,2 %877 00035 %
Liv1,4 %1,6 %795 00032 %
Hero0,6 %1,0 %510 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,9 %1 546 00063 %
TV53,4 %3,6 %1 013 00041 %
Kutonen2,8 %2,1 %857 00035 %
Frii1,7 %1,4 %564 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0001 %
TLC0,8 %0,8 %460 00019 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,6 %1 259 00051 %
STAR Channel2,8 %2,5 %715 00029 %
National Geographic Channel3,4 %2,0 %735 00030 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 017 00041 %
Muut4,8 %5,1 %767 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 002 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.