Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 392 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 515 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 9 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %27,5 %3 517 00065 %
Yle TV212,2 %6,5 %3 183 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %2 094 00039 %
Yle yhteensä43,2 %36,9 %3 964 00074 %
MTV320,5 %24,8 %3 588 00067 %
Sub3,8 %4,2 %2 336 00043 %
AVA2,2 %2,2 %1 582 00029 %
C More Total1,3 %1,6 %799 00015 %
MTV yhteensä27,9 %32,7 %3 921 00073 %
Nelonen7,2 %10,5 %3 083 00057 %
Jim2,1 %1,9 %1 688 00031 %
Liv1,7 %1,8 %1 707 00032 %
Hero0,6 %1,0 %1 010 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %15,1 %3 458 00064 %
TV53,1 %3,2 %2 074 00038 %
Kutonen1,9 %1,5 %1 501 00028 %
Frii2,2 %1,9 %1 196 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 145 00021 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,9 %2 684 00050 %
STAR Channel2,4 %2,2 %1 414 00026 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 361 00025 %
Disney Finland4,8 %3,6 %2 038 00038 %
Muut3,9 %4,0 %1 459 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 515 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.