Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,9 %33,6 %1 235 00096 %
Yle TV212,4 %6,6 %1 117 00087 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,5 %913 00071 %
Yle yhteensä50,4 %43,7 %1 245 00097 %
MTV321,2 %25,5 %1 190 00092 %
Sub3,4 %4,1 %838 00065 %
AVA2,1 %2,0 %641 00050 %
C More Total0,9 %1,1 %270 00021 %
MTV yhteensä27,6 %32,7 %1 206 00094 %
Nelonen6,1 %9,1 %1 052 00082 %
Jim1,9 %1,6 %653 00051 %
Liv1,6 %1,6 %710 00055 %
Hero0,5 %0,9 %422 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,1 %1 111 00086 %
TV52,1 %1,8 %712 00055 %
Kutonen1,1 %0,8 %505 00039 %
Frii1,5 %1,4 %483 00037 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC1,7 %1,8 %478 00037 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,0 %840 00065 %
STAR Channel0,8 %0,9 %452 00035 %
National Geographic Channel2,3 %1,2 %528 00041 %
Disney Finland3,1 %2,1 %682 00053 %
Muut2,7 %3,1 %463 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 257 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.