Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 163 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %27,5 %1 675 00063 %
Yle TV213,5 %7,8 %1 565 00059 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,6 %1 006 00038 %
Yle yhteensä44,0 %37,9 %1 891 00071 %
MTV317,8 %22,6 %1 705 00064 %
Sub4,7 %5,2 %1 170 00044 %
AVA1,9 %1,7 %720 00027 %
C More Total1,8 %2,4 %450 00017 %
MTV yhteensä26,2 %32,0 %1 878 00070 %
Nelonen6,3 %9,2 %1 451 00054 %
Jim2,4 %2,1 %894 00034 %
Liv1,4 %1,6 %814 00031 %
Hero0,6 %1,0 %520 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %13,9 %1 643 00062 %
TV53,4 %3,6 %1 051 00039 %
Kutonen2,8 %2,1 %878 00033 %
Frii1,7 %1,3 %570 00021 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %36 0001 %
TLC0,8 %0,8 %465 00017 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,6 %1 311 00049 %
STAR Channel2,8 %2,6 %743 00028 %
National Geographic Channel3,3 %2,0 %753 00028 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 052 00039 %
Muut4,8 %5,1 %804 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 163 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.