Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 5/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 192 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %27,7 %3 361 00067 %
Yle TV211,6 %6,5 %2 931 00058 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,8 %2 006 00040 %
Yle yhteensä43,0 %37,0 %3 681 00073 %
MTV320,8 %24,8 %3 409 00068 %
Sub3,8 %4,2 %2 234 00045 %
AVA2,2 %2,2 %1 550 00031 %
C More Total1,3 %1,5 %747 00015 %
MTV yhteensä28,1 %32,8 %3 699 00074 %
Nelonen7,1 %10,4 %2 913 00058 %
Jim2,1 %1,9 %1 646 00033 %
Liv1,7 %1,8 %1 667 00033 %
Hero0,7 %1,0 %996 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %15,1 %3 263 00065 %
TV53,1 %3,2 %2 001 00040 %
Kutonen1,9 %1,5 %1 463 00029 %
Frii2,2 %1,9 %1 181 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0001 %
TLC1,9 %1,9 %1 120 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %8,9 %2 585 00052 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 366 00027 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 330 00027 %
Disney Finland4,8 %3,6 %1 973 00039 %
Muut3,9 %4,0 %1 379 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 192 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.