Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 293 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 18 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %32,2 %3 691 00074 %
Yle TV210,2 %6,3 %3 004 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %2 101 00042 %
Yle yhteensä44,1 %41,2 %3 936 00079 %
MTV322,6 %27,3 %3 573 00071 %
Sub3,2 %3,1 %2 126 00042 %
AVA2,0 %2,2 %1 518 00030 %
C More Total1,7 %1,6 %744 00015 %
MTV yhteensä29,6 %34,1 %3 765 00075 %
Nelonen6,0 %8,1 %2 985 00060 %
Jim2,2 %1,6 %1 701 00034 %
Liv1,7 %1,8 %1 713 00034 %
Hero0,7 %1,1 %1 005 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %12,5 %3 364 00067 %
TV52,9 %2,5 %2 059 00041 %
Kutonen1,8 %1,3 %1 439 00029 %
Frii2,0 %1,4 %1 016 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %83 0002 %
TLC1,8 %1,6 %1 092 00022 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,0 %2 613 00052 %
STAR Channel1,8 %1,7 %1 196 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,3 %1 325 00026 %
Disney Finland4,0 %3,0 %1 846 00037 %
Muut3,6 %3,0 %1 327 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 293 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.