Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 4/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 041 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV130,6 %32,3 %1 745 00071 %
Yle TV211,1 %7,2 %1 436 00058 %
Yle Teema&Fem2,8 %2,4 %984 00040 %
Yle yhteensä44,6 %41,9 %1 859 00075 %
MTV319,8 %24,8 %1 689 00068 %
Sub4,2 %4,0 %1 086 00044 %
AVA1,6 %1,7 %685 00028 %
C More Total2,5 %2,5 %435 00018 %
MTV yhteensä28,0 %33,0 %1 778 00072 %
Nelonen5,4 %7,6 %1 406 00057 %
Jim2,5 %1,9 %873 00035 %
Liv1,3 %1,6 %785 00032 %
Hero0,6 %1,0 %493 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,1 %1 578 00064 %
TV53,1 %2,9 %1 043 00042 %
Kutonen2,7 %1,9 %826 00033 %
Frii1,5 %1,0 %498 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %49 0002 %
TLC0,7 %0,6 %472 00019 %
Warner Bros. Discovery8,3 %6,7 %1 274 00052 %
STAR Channel2,2 %2,3 %665 00027 %
National Geographic Channel3,3 %1,7 %751 00030 %
Disney Finland5,5 %4,0 %995 00040 %
Muut4,6 %3,9 %739 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 041 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.