Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 995 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,8 %28,8 %1 558 00063 %
Yle TV215,0 %6,6 %1 490 00060 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,7 %962 00039 %
Yle yhteensä46,5 %38,1 %1 763 00071 %
MTV316,7 %22,1 %1 586 00064 %
Sub5,3 %6,3 %1 213 00049 %
AVA1,6 %1,9 %728 00029 %
C More Total1,6 %1,9 %401 00016 %
MTV yhteensä25,2 %32,1 %1 712 00069 %
Nelonen6,5 %9,9 %1 405 00057 %
Jim2,4 %2,2 %894 00036 %
Liv1,3 %1,6 %819 00033 %
Hero0,6 %0,9 %547 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %14,6 %1 578 00064 %
TV53,2 %3,1 %1 004 00041 %
Kutonen2,4 %2,0 %848 00034 %
Frii1,3 %1,1 %535 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0002 %
TLC0,7 %0,7 %488 00020 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,5 %1 274 00052 %
STAR Channel2,6 %2,8 %678 00027 %
National Geographic Channel3,1 %2,0 %701 00028 %
Disney Finland5,7 %4,8 %1 008 00041 %
Muut4,3 %4,1 %741 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 995 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.